Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Anonymní politici (AP)

Byl jsem rozhodnutý udělat pro stranu a její ideály naprosto všechno. Když to bude zapotřebí, půjdu i přes mrtvoly! Obětoval jsem politice rodinu i charakter. Mám balík na Kajmanech a barák na Floridě, ale taky permanentní absťák!

Anonymní politici (AP) jsou společenství žen a mužů, kteří spolu sdílejí své zkušenosti, sílu a naději, že dovedou vyřešit svůj společný problém a pomoci ostatním k uzdravení ze závislosti na politice. 

Jediným požadavkem pro členství v AP je touha přestat se zabývat politikou. Nemáme žádné povinné poplatky ani vstupné, jsme soběstační díky vlastním dobrovolným příspěvkům.

Anonymní politici nejsou spojeni s žádnou sektou, církví, politickou organizací či jakoukoliv jinou institucí. Nepřejí si zaplést se do jakékoli rozepře, neodporují, ale ani nepodporují žádné vnější programy. Našim prvotním účelem je zůstat mimo politiku a pomáhat ostatním politikům toho dosahovat.

„Dobrý večer, jmenuji se Jiří (Vašek, Zdeněk, Karel, Marcel, Jarda, Petr...) a jsem závislý.“

„Dobrý večer, Jiří, vítáme tě.“

„Pověz nám něco o sobě a své závislosti, Jiří.“

„Spadl jsem do toho vlastně už na škole. Učarovali mi charismatičtí politici, jejich projevy a hlavně jejich moc. Stal jsem se členem organizace mladých zelených ( červených, žlutých, modrých, černých, zásadně bezbarvých, ...) a té jsem věnoval všechen svůj volný čas. Patřil jsem k nejaktivnějším pomocníkům v předvolební kampani a nevynechal jediný šéfův projev. Můj obdiv k němu neznal mezí. Snil jsem o tom, že budu jednou jako on. Všiml si mě a nabídl mi místo na kandidátce. Sice zatím nevolitelné, ale i tak jsem na to byl pyšný. Podařilo se mi sehnat velkého sponzora a  postupně jsem se dostával na kandidátce výš a výš, až jsem bezprostředně po ukončení VŠ usedl do poslaneckého křesla. Byl jsem rozhodnutý udělat pro stranu a její ideály naprosto všechno. Když to bude zapotřebí, půjdu i přes mrtvoly! Postupně jsem se naučil jak strana funguje, jaké jsou mechanismy moci a ideálů ubývalo. Kontaktů a možností naopak přibývalo a tak kdykoli jsem si položil otázku, jestli jednám správně, odpovídal jsem si, že to tak v politice prostě chodí a jiné cesty není. Obětoval jsem politice rodinu i charakter, ale na druhé straně představa, že budu v jiné práci začínat za 20.000 hrubého od píky, nebyla moc lákavá. Zůstal jsem a protože nelze stát na místě, buď jdeš nahoru nebo dolů, šel jsem raději vzhůru. Jenže čím výš vystoupáte, tím prudší je tam vítr a ti kteří jsou kolem vás, nejsou vaši kamarádi, na které se můžete spolehnout, jsou to vaši soupeři, kteří čekají na vaši chybu. A vy ji jednoho dne uděláte. Tu první ustojíte, možná i tu druhou, ale po té třetí se ocitnete na dně. Všichni od vás dají ruce pryč, protože se o vás nechtějí umazat. A vy hrozně toužíte zpět, ale ono to nejde. Vzali vám hračku, co horšího, vzali vám drogu a vy sice máte balík na Kajmanech a barák na Floridě, ale taky permanentní absťák!“

„Vítáme tě mezi námi, Jiří (Vašku, Zdeňku, Karle, Marceli, Jardo, Petře...)!“

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ondřej Šebesta | čtvrtek 4.5.2017 7:49 | karma článku: 12,94 | přečteno: 381x
  • Další články autora

Ondřej Šebesta

Proč je tak těžké se omluvit?

Politici, kteří by měli šanci řadu afér utnout hned v zárodku, kdyby se nerozhodli mlžit, dětinsky si vymýšlet, tak dlouho v exkrementu tančit, až se nakonec z maličkosti stane třeba i důvod konce jejich kariéry.

6.5.2024 v 7:00 | Karma: 13,31 | Přečteno: 226x | Politika

Ondřej Šebesta

Trump, Ukrajina, Kalifornie a progresivisté

Nejlépe prý bylo v Kalifornii za Arnolda Schwarzeneggra, a to v jeho druhém období, kdy už věděl jak na to. Jenže to už je třináct let, je to jiná Kalifornie.

29.4.2024 v 7:00 | Karma: 23,32 | Přečteno: 416x | Politika

Ondřej Šebesta

Je možná koalice ANO a ODS?

Zdá se, že se výsledky příštích voleb do sněmovny budou nápadně podobat těm minulým. Vzhledem k tomu, že se hospodářská situace začíná zlepšovat, budou se i preference vracet k plichtě.

22.4.2024 v 7:00 | Karma: 22,15 | Přečteno: 1970x | Diskuse| Politika

Ondřej Šebesta

Lékaři, felčaři, šamani a léčitelé

Vypravím-li se tedy do nehostinného prostředí bílých plášťů, jsem v situaci, kdy mi opravdu není dobře a potřebuji odbornou pomoc. Jsem smířen s tím, že v čekárně nebudu sám a beru si s sebou knihu.

15.4.2024 v 7:00 | Karma: 18,06 | Přečteno: 451x | Politika

Ondřej Šebesta

Císařovy nové šaty

Nazývat věci pravými jmény chce odvahu. Především politici se pohybují na tenkém ledě, protože jim už dávno nejde o ideje, prospěch vlasti či záchranu civilizovaného světa, ale pouze o znovuzvolení.

8.4.2024 v 7:00 | Karma: 15,92 | Přečteno: 308x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

  • Počet článků 386
  • Celková karma 24,41
  • Průměrná čtenost 626x
Jsem autorem časopiseckých sloupků, tří sbírek anekdot, monografie o herci a spisovateli Pavlu Boškovi, několika dokumentárních filmů z cest do Afriky a USA, spoluautorem knihy rozhovorů s Nestory české advokacie a cestovních deníků z poutí do Santiaga de Compostela. Překládám knihy a dramata z němčiny. Věnuji se aktivně folkové hudbě, jsem autorem asi padesáti písniček, které jsou pravidelně prezentovány v Balbínově poetické hospůdce.

Seznam rubrik