Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jendak by to chtělo si to po sobě aspoň přečíst a opravit překlepy a hrubky ("s vlky vít"), jednak Jan Hus sám to tlusté břicho měl, neboť jak sám říká, stal se knězem, aby měl dobré ybdlo i rúcho a byl lidu vzácen. A kdesi prosí, aby pro něj poslali povoz, jelikož by na dané místo nevylezl - "neb jsem tlust". Takže si na něj nevěšme líbivé ozdoby jak na vánoční stromeček.

0 0
možnosti

Dávno, dávno, jsem, byť spíše ateista, vyznávala Františka z A. Něco jsme věděla o jeho životě. Lásce ke zvířatům. O to víc mne vzalo, když nový papež jeho jméno přijal. Je mi velice sympatický, je lidský, příjemný, jen chci doufat, že zatočí s klérem. Nebude to mít lehké.

1 0
možnosti

J73a27r53a 89R81a37n28k

7. 8. 2017 19:59

Prestoze si o sobe myslim, ze jsme agnostik, Frantisek mne od pocatku doslova oslnil a kdyz jsem mela moznost videt a slyset live, tekly mi slzy.

1 0
možnosti
Foto

Filosof August Julius Langbein (1851-1907)

"Kdo popírá Boha, podobá se člověku, který popíráslunce. Nic mu to neprospěje, neboť slunce svítí dále."

1 1
možnosti
Foto

Albert Einstein

Jsem přesvědčen, že bez náboženství by lidstvo ještědnes bylo na úrovni barbarů. Úroveň společenského života by byla na velmiprimitivním stupni. Sotva by existovala bezpečnost života a soukromého majetkua boj všech proti všemu, který je jedním z lidských pudů, by se znetvořil ještěvíce, než je tomu dnes. Pravé náboženství pomohlo lidstvu k pokroku ve všechoblastech."

1 0
možnosti

a také k velkému krveprolití a nesnášenlivosti a to nemluvím jakým způsobem se šířilo...

0 1
možnosti
Foto

Máte pravdu, že církev se, podobně institucializovaný komunismus, v současné podobě přežila. Ovšem ideje božího království, či rovnostářské společnosti na zemi, zde budou ovlivňovat masy lidí i nadále. Váš názor, že "komunismus" reformovat nejde a katolickou církev jde je ovšem poměrně zcestný. Buď jde reformovat obě instituce , nebo žádnou. Idea komunismu je často srovnávána s fašismem, ale daleko blíže má právě ke křesťanství. Né nadarmo nazval R. Áron komunismus světským náboženstvím. Papeži Františkovi také fandím protože ten, po svých zkušenostech s fungování společnosti v domovské LA, se správně snaží pomoci těm co to skutečně potřebují a kritizuje nešvary církve, politiky i společnosti. Mám ovšem obavu, že s církví ani světem moc nepohne, ale i snahu je potřeba ocenit.

1 1
možnosti
Foto

Církev nikdy ve své historii nepropagovala rovnostáří, nevím, kde jste tomu přišel. Srovnát křesťanství s komunismem a fašismem je hloupost. Křesťanství učí k lásce bližnímu. To se nedá říct o komunismu a fašismu. To, co dnes je Evropa vděčí právě křesťanství. Velkým kritikem fašismu, nacismu a komunismu byla církev.

3 1
možnosti

Tuto ,,Instituci" již dlouho k ničemu nepotřebuji a domnívám se, že tomu tak bude do konce mého života a pro info, jsem věřící. Neziskovky a církev a to evidentně ta katolická, pozbývají své opodstatnění. Náš kostelík na vesnici je opraven z obecních peněz, vrátka do zahrady drží na jednom lanku, kdo viděl vatikánské muzeum a jeho poklady,tak by předpokládal,že by se snad i na ty vrátka mohly najít peníze.

0 0
možnosti
Foto

Církev má stále své opodstatnění, od ranného středověku je to ona, kdo se stará o chudé, nemocné, umírající o vzdělání. I v současné době vlastní nemocnice, hospice, gymnazia, vysoké školy. To říkám já ateitsta. Vrátka církev určitě opraví, až získá zpět svůj majetek, kterým sponzorovala své aktivity. Jinak Vatikán a vrátka kostela nemají nic společného. Kostelík s vrátky ve vaší vesnici není majetkem Vatikánu. Je pouze a jenom majetkem farnosti.

1 0
možnosti
Foto

Nejsem věřící, ale mě a stejně i věřícím vadí papežův přistupuje k ekonomické, klimatické a zejména migrační problematice.. Podle mého je to nejhorší papež v současnosti. Žádný papež nesklidil tolik kritiky ze strany věřících jako tento papež.

2 2
možnosti
Foto

Což je, pane Kindle, možným ukazatelem, že papež František může mít pravdu.

4 0
možnosti
Foto

Souhlasím s vámi i s obavami o něj. Svatá církev je příliš rigidní těleso na to, aby jedinec prosadil výraznější změny a má historické mechanismy, jak se nežádoucího (i papeže) zbavit.

Určitě však může reformu církve o kus posunout a pokud se najdou následníci, mohla by být šance na její modernizaci - mám tím na mysli přiblížení přemýšlejícím věřícím.

2 0
možnosti
  • Počet článků 384
  • Celková karma 24,50
  • Průměrná čtenost 629x
Jsem autorem časopiseckých sloupků, tří sbírek anekdot, monografie o herci a spisovateli Pavlu Boškovi, několika dokumentárních filmů z cest do Afriky a USA, spoluautorem knihy rozhovorů s Nestory české advokacie a cestovních deníků z poutí do Santiaga de Compostela. Překládám knihy a dramata z němčiny. Věnuji se aktivně folkové hudbě, jsem autorem asi padesáti písniček, které jsou pravidelně prezentovány v Balbínově poetické hospůdce.

Seznam rubrik