Když jsem byl školákem, neměli jsme doma televizi. Tatínek byl toho názoru, že není dobré si pouštět bolševika do obýváku. A měl pravdu. Jenže pak přišlo mistrovství světa v hokeji a já se musel vnutit do rodiny spolužáka Tomáše, aby mi nic neuniklo. Na ulicích nebýval nikdo, všichni seděli doma u bedny a kousali si nehty v naději, že porazíme Rusáky.
Podobně tomu bylo, když se konalo ME v krasobruslení, nebo později, když šla první řada seriálu Nemocnice na kraji města. Celý národ fandil Karlovi, aby přestal pít, litoval krásnou a blbou Inu a smál se Štrosmajerovým hláškám. V hospodách se běžně probíraly tahové cerkláže a endoprotézy.
Později nastoupily různé reality show, talentové soutěže, jihoamerické telenovely a nekonečné seriály typu Ulice. Ta dokázala každý večer na Orlíku tak nádherně vylidnit pláž! Tak 10 minut před začátkem se zvedly všechny báby jako jeden muž a chvátaly domů nastavit zrcadlo.
I to už nás přešlo, teď máme úplně jiná dramata. Celé Vánoce jsme sledovali thriller, který se odehrával na hlavním nádraží v Brně. Díky rekonstrukci bude část vlaků pár měsíců končit v jiných stanicích, což je pro dojížďáky určitě nepříjemná zpráva. Česká televize to pojednala jako nekonečný seriál. Každý den jsme ve zprávách se zatajeným dechem sledovali, jak zvládají Brňáci přestup z vlaku na šalinu. A když jsme si konečně oddechli, že obětí na životech bylo minimálně, nastalo další drama: Svodidla na D1.
Rodiny napříč politickým spektrem rozděluje názor o kolik centimetrů by bylo dobré je posunout na jednu či na druhou stranu. S napětím sledujeme jako úlohu v tom sehraje ministr Ťok a jak tou bramboračkou zamíchá ŘSD. Pak se konečně zdá, že došlo k průlomu. A skutečně! Na úsek vyjede malý bagr značky JCB a spolu se čtyřmi specialisty začne posunovat betonová svodidla. Visíme očima na obrazovce a sázíme se, zda to dnes stihnou nebo ne. Nakonec to nestihli a tak to musejí dodělat zítra! Vůbec si neumím představit, jak by situaci změnila možnost nasadit bargříky dva a chlapů osm. To bychom bývali byli o den dřív hotovi. Ale stálo by to dvojnásobek! Na té moha miliardové rekonstrukci taká rezerva zcela určitě nebyla. Denně se v hlavních zprávách dozvídáme, jaký bude další osud svodidel a těch tisíců řidičů, které stát prostřednictvím toho neschopného manažera týrá.
Naštěstí stařičký mocnář blahosklonně prohlásil, že premiérovi s důvěrou komunistů ve výměně ministrů bránit nebude.
Přijde nový čerstvý odborník (máme přeci vládu odborníků, kteří makají), který se bude několik měsíců seznamovat s rezortem. Nechá si za pár mega vypracovat právní posudky zbabraných smluv a nejdéle do rok 2024 bude vše hotovo. Zajímalo by mě, jak dlouho by se opravovala silnice do některého ze závodů Agrofertu, která by Bábovi blokovala kšefty.